Öncelikle Steam hesabı olduğundan dolayı şirket, müşterilerinin hesaplarının güvenliğine çok öncelik veriyor. Detaylı anlatacağım;
Steam ne kadar oyun firması olsa da film sektöründen daha fazla kâr elde ediyor (diğer oyun firmaları hariç). Bunu alt oyun firması Valve dahil olmak üzere kazançlarının bilgisini paylaşmıyor.
Steamın kendine has bir müşteri hizmetleri sistemi var. Her şeyi detaylı anlatmanın yanı sıra özellikle steam hesabı hacklenebilir diye, bilgisayarınıza virüs sızmamasına dair neler yapmanız gereken şeyi de anlatıyor. Site:
https://help.steampowered.com/tr/ -
https://support.steampowered.com/kb_...5519&l=turkish
Steam Destek bölümü acil durumlar, iade, oyun içi hack, sistem bug vs. vs. gibi şeyleri bahsedebilmeniz için de ayrı bir bilet atma (internette "Ticket atma, Ticket" olarak gençlerin bildiği şekildir) sistemi vardır. Buraya ulaştım ve derdimi anlattım. Minimum 10 dakika - maksimum 3 güne dönüş yapıyorlar. Fakat ben o anki hesabım çalınmasının verdiği gerginlikle neler yaptım neler....
Buraya konuyu yazmadan önce ticket atmıştım fakat itemlerimin çalınıp çalınmadığını bilmiyordum. Çalan kişi de hesabımı arkadaşlara bile gizlediği için göremiyordum. O yüzden buraya "İtemleri kurtarma veya çalındıysa, değerini alabilir miyim ?" sordum ve cevap alamadım.
Steamın E-posta ve Mobil Guard olarak 2 güvenlik seçeneği var;
•E-posta : Yeni bir IP den giriş yaptığınızda mail adresinize steam mail atıp kodu girmenizi ister aksi takdirde giremezsiniz. Çalan kişi girse bile 7 veya 15 gün tam hatırlamıyorum takas, satın alım, satış yapma banı atıyor. Ayrıca bu süreç geçse bile misal veriyorum; 30 gündür hesap çalan kişide. 10₺ ve üzeri olan tüm itemleri satışa sunarsa veya bir takas gerçekleştirmeye kalkarsa E postadan ayrıca onay vermeniz gerekicek. Onay verilse bile 7 veya 15 gün onay verildikten sonra bekletiyor (dilerseniz onaydan sonra iptal de ediliyor).
•Mobil Guard: "Her giriş yaptığınız zaman" mobildeki uygulamadan 10 saniyede değişen bir kodu girmenizi isteyecektir (kendi bilgisayarınızda "Parolamı Hatırla" yaptıysanız istemez. Ayrıca kod için internet gerektirmez). İtem satışı, takas gibi her şeyi zaman gerekmeden saniyesinde koyabilirsiniz fakat her şeyi hem de her şeyi telefondan onaylamanız gerekmektedir (burda internet gerekiyor).
Telefon kullanmadığım için hesabımı çalmayı başarmışlar çünkü maillere pek bakmıyordum. Çalan kişi, arkadaşta yatılı kaldığım zaman cluba gitmiştik ve eşyalarım ondaydı. Bu arkadaşımı da bir hırsız takip edip gözüne kestirmiş. Şerefsiz hırsız girdiği gün, benim de bilgisayarımı ve telefonumu götürdü. Bu piçin de bilgisayardan anlayan arkadaşı çaldıkları bilgisayar, telefonları falan kontrol ederken benim hesaptaki değeri görünce her şeyi bırakıp buna odaklanmışlar. IP adreslerinden falan falan steam mail olarak zamanında bana IP adreslerini attı ve izini sürüp bizzat yakaladık.
Steam hesabı çalınırsa izlenecek yol;
Öncelikle Türk hukukunda internetten okuduğum kadarıyla, item çalınırsa falan değerini veya itemi geri almanıza dair bir hukuk olmadığını gördüm çünkü, sanal bir platform ve sanal bir item. Gerçek olmadığından dolayı kimsenin pek umrunda olmuyor. Bu yüzden değerli okuyan kardeşim, mobil guard varsa zaten şifreyi istersen kendisine ver senin telefonuna erişimi yoksa hayatta giremez. Fakat, benim durumumda ki gibi telefon kullanmıyorsan veya telefonuna güvenmeyen kişiysen direkt olarak savcılığa gitmene gerek yok rahat bir nefes al. E postana erişim kazandıysa şifrenle e postanı değiştirdiyse (veya kendi üzerine e postayı aldıysa) ve mobil guardı kendi üstüne geçirdiyse (benimki böyle oldu) e posta veya mobil erişim verildiği/değiştirildiği an Steam abimiz 15 gün boyunca takas yapma, hediye etme, satın alma, satış yapma ne varsa seni bir güzel banlıyor. İtemlerini güvence altına alıyor. Bu 15 gün banı mobil guard değil de, e postadan girdiğin her yeni ip den de yiyorsun rahat ol. Bu süreçte en önemli olan e postadan steamın attığı sadece "support@steampowered.com" ve "noreply@steampowered.com" adresleridir. Bu adresler değilse sakın açmayın çünkü virüslü linktir. Bu adreslerin son attığı mailleri incelersen zaten Steam, "Şifren değiştirildi, yeni bir bilgisayardan giriş yapıldı IP Adresi: xxx-xxx-xx-xx" gibi seni her türlü bilgilendiriyor. Bunları ekran resmi alıp bir yere zulala. Sonrasında Steam Destek' e ticket at. Hesabımı çaldılar şöyle böyle falan. Geldik işin en güzel yerine;
Hesabınızı çaldılarsa ve Steama kayıtlı e mail adresinize erişiminiz bile yoksa yapılması gereken şeyler aynıdır o yüzden kasmaya gerek yok sakinleş.
•
https://hizliresim.com/zd85DP Fotoğraftaki gibi durumunuzu anlatın. Ticket atarken size sorduğu kart bilgileri, kartın üstündeki isim, telefon, e posta adresi doğruysa %80 bir şey sormadan yardımcı olurlar.
•Eğer size soru soracak olurlarsa aklınızda mutlaka ezbere bulunması gereken şeyler; â—‹Hesabın açıldığı gün - â—‹Satın alımlarda kullanılan kart numarası, kartın üzerindeki isim - â—‹Mobil olarak ödeme yapıldıysa telefon numarası - â—‹Steam hesabınızda en son ne kadar bakiye var - â—‹En son hangi oyunda satın alım kullanıldı ve ne alındı - â—‹Nerelerde giriş yaptınız (biliyorsanız bilgisayar IP si yoksa il-ilçe-semt-mahalle) hatırladıklarım bu kadar ama sorular daha çoktur emin olun. Eğer ki bunlar aklınızda değilse ve bir yere not almadıysanız şunu önerebilirim, kullandığınız kredi/banka kartındaki isim sizinse ticket atarken "Hesabımdaki bilgiler aklımda değil fakat satın alımda kullandığım karttaki kişi benim ve kimliğimle kendi fotoğrafımı sizin vereceğiniz bir kod ile bu kodu kağıda yazıp ticketi arkada ekranda duracak şekilde selfie çekip gönderebilirim." derseniz işe yarayabilir :D
Çok şükür ben çalındıktan 5 gün sonra öğrendim ve Steam Destek e ticket attım. Onlar da 3 güne (corona dan dolayı personel azaltımı ve yavaşlık var, ayrıca dünya genelinde çoğunluk evde oyun oynadığı için sorunlar arttı. Steam Destek' te bu yüzden çok etkilendi :D ) sağolsunlar dönüş yaptılar. Daha önceden de bazı ticketlerim olmuştu fakat hesap kurtarma değildi. Dönüşleri 15 dakika da oldu 3 saat de. Fakat 12 saati geçtiğini görmedim. Toplam 8 gün sürdüğünden dolayı, Steam Abimiz bana 15 günlük ban atmıştı ve itemlerimin hepsi güvence altında kaldı. Teşekkürler Steam <3
- - - Updated - - -
yukarıda anlatırken 10 TL yazmıştım nedense şu an bende buglu gözüküyor "•E-posta : Yeni bir IP den giriş yaptığınızda mail adresinize steam mail atıp kodu girmenizi ister aksi takdirde giremezsiniz. Çalan kişi girse bile 7 veya 15 gün tam hatırlamıyorum takas, satın alım, satış yapma banı atıyor. Ayrıca bu süreç geçse bile misal veriyorum; 30 gündür hesap çalan kişide. 10 •••TL••• ve üzeri olan tüm itemleri satışa sunarsa veya bir takas gerçekleştirmeye kalkarsa E postadan ayrıca onay vermeniz gerekicek. Onay verilse bile 7 veya 15 gün onay verildikten sonra bekletiyor (dilerseniz onaydan sonra iptal de ediliyor)."
Ortak kullanım alanında olan...
04-06-2024, 15:22:59 in Kira Hukuku