Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan; *Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir. Hakem Heyetleri ve Tüketici mahkemeleri Nerededir?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır. Nereye Başvurmalı?
Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir. Başvurunuzu Nasıl Yapacaksınız?
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın. Başvurulardan Ücret Alınır mı?
Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. Görüşülme Süresi Ne kadardır?
Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN’UN 4822 SAYILI KANUN İLE DEĞİŞİK 22 NCİ VE TÜKETİCİ
SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ’NİN 5 İNCİ MADDELERİNDE YER ALAN PARASAL
SINIRLARIN ARTTIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO: TRKGM-2007/4)
MADDE 1 – (1) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un değişik 22 nci maddesinde belirlenen usule göre Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu tarafından bildirilen Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 4,41 (dört virgül kırkbir) oranında artış esas alınarak 1/1/2008 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un değişik 22 nci maddesinin 5 ve 6 ncı fıkrasındaki tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 827,05 YTL,
b) 1/8/2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 2.159,08 YTL,
olarak tespit edilmiştir.
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ 1/1/2008 tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.
Resmi Gazete Tarihi: 09.12.2007 Resmi Gazete Sayısı: 26725
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
nikon rumuzlu üyeden alıntı
eklemeniz için teşekkürler, umarım faydalı bir konu olur.
Rica ederim Sayın Nikon. Aslında açtığınız konu çok önemli bence. Ben işim gereği hakem heyetleriyle devamlı olarak iletişim halindeyim. Tüketici şikayetlerinde oldukça önyargılı davranıyorlar ve firmaların savunma ve belgelerini de çok fazla dikkate almıyorlar. Bu da özellikle mevcut yasal haklarını ard niyetle kullanma girişiminde olan tüketicilerin menfaatine oluyor. Nasıl olsa itiraz hakkı var diyerek bu şekilde tek taraflı ve hukuki dayanağı olmayan gerekçeli kararlara imza atan hakem heyeti üyelerine yönelik şahsen birçok girişimim oldu. San.ve Tic.Bakanlığının T.S.H.H.Koordinasyon Şubesi var mesela. Gerçekten çok ilgililer ve başvuru durumunda gerekli uyarıları yapıyorlar. Biraz da standart çalışma usüllerinin yanında bunları da tartışırsak hiç de fena olmaz kanısındayım. 4077 Sayılı Kanun zaten çok yetersiz ve bazı önemli detaylar maalesef kesin çizgilerle belirlenmemiş. Ben fazla uzatmadan küçük bir örnek vererek başlamak istiyorum;
A firma satıcı, B firma Servis, C firma da İthalatçı olsun. Tüketici başvuruyor;'Cihazın serviste kalma süresi 30 iş gününü geçti, para iadesi istiyorum' diye. Cihazı servisine ulaştırsın diye satıcı firmaya teslim etmiş yani kendisi servise teslim etmemiş. Firmaya bu şekilde gelen yüzlerce ürün var düşünün ve haftalık sevkiyat programlarına göre arızalı ürünleri servislerine ulaştırabiliyorlar. Yani tek bir ürün için sevkiyat zaten yapılamıyor. Cihaz ortalama 3 gün sonra servise ulaşmış oluyor. Diyelim ki servise giriş tarihi ile onarımın bitiş tarihi arasındaki süre 30 gün olsun. Bu durumda azami yasal süre aşılmamış olduğu halde hakem heyeti üyeleri cihazın satıcıya teslim edildiği tarihi baz alarak (sevkiyat veya kargodaki süreler) hesaplama yapıyor ve dolayısiyla yasal süre aşılmış olduğundan tüketicinin talebini haklı buluyor. Oysa ki kanun çok açık;Malın öncelikle yetkili servisine, servisi yoksa sırasıyla satıcı, üretici vs. ulaştırıldığı tarihin dikkate alınması lazım. Satıcı firma müşteri memnuniyeti için yatırım yapıp bir de ücretsiz lojistik destek sağlıyor, ama maalesef çoğu zaman mağdur olan da firma oluyor. Ayrıca hakem heyeti üyeleri çok bilgisiz ve deneyimsiz kişilerden oluşuyor. Düşünün bir üye hiç bilmediği, kullanmadığı bir ürün hakkında karar veriyor. Bilirkişiye gönderiyorlar ama onların da sadece adları 'Bilirkişi' ! Falanca okuldaki filanca bilgisayar öğretmeni! gibi.....Ben çok şeyler gördüm. Tüketicinin yazılı dilekçesi var seçimlik hakkını 'ürün değişimi' olarak kullanmış. Ancak sonradan gidiyor ve kararı 'iade' olarak dahi değiştirtebiliyor artık nasıl oluyorsa! Genel olarak görüşüm hakem heyetlerinin gerçekten sıkı bir denetimden geçirilmesi ve aynı zamanda çalışma usül ve esaslarının yeninden yapılandırılması gerektiğidir. Tüketiciler tabiki genel olarak haklıdır. Ancak genelde böyle diye her önünde gelen tüketiciye de potansiyel olarak haklı görmek hukuka sığmaz diye düşünüyorum. Adamlar 827 ytl nin altındaki ürünlerde adeta astığım astık kestiğim kestik diyor. Bir de icra kabiliyeti olan kararlar bunlar. Bazen itiraz da icrayı durdurmuyor. Çok önemli detaylar var çok...
Arızalı ürün onarılıp hem de yasal süresinde satıcıya geldiği halde ard niyetli tüketici hazır olan ürününü teslim almaya gitmiyor ve sonra da şikayet edip 'para iadesi' istiyor! HH Üyesi soruyor satıcıya 'Ürün hazır mı? Haber verdiniz mi? Verdiyseniz nasıl verdiniz? Belge getirin! (Tel veya sms kaydı) Buyrun Satıcı müşterisine ürünü alırken bir form vermiş. Demiş ki;'Ürünün durumunu burdan sorgulayabilirsiniz, hazır olduğunda bir zaten sizi bilgilendireceğiz, almaya gelirken mutlaka bu formu da ibraz edeceksiniz' Ama hakem heyeti belge istiyor. Belki benim tel görüşmelerini kayıt altına alacak bir altyapım yok, belki imkanım yok. Böyle bir zorunluluk hangi kanunda var?
Bu ve buna benzer konularda yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum.
Saygılar...
Konu hksvr tarafından (26-09-2008 Saat 13:53:03 ) de değiştirilmiştir.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
hksvr rumuzlu üyeden alıntı
Cihazı servisine ulaştırsın diye satıcı firmaya teslim etmiş yani kendisi servise teslim etmemiş. Firmaya bu şekilde gelen yüzlerce ürün var düşünün ve haftalık sevkiyat programlarına göre arızalı ürünleri servislerine ulaştırabiliyorlar. Yani tek bir ürün için sevkiyat zaten yapılamıyor. Cihaz ortalama 3 gün sonra servise ulaşmış oluyor. Diyelim ki servise giriş tarihi ile onarımın bitiş tarihi arasındaki süre 30 gün olsun. Bu durumda azami yasal süre aşılmamış olduğu halde hakem heyeti üyeleri cihazın satıcıya teslim edildiği tarihi baz alarak (sevkiyat veya kargodaki süreler) hesaplama yapıyor ve dolayısiyla yasal süre aşılmış olduğundan tüketicinin talebini haklı buluyor.
Arızalı ürün onarılıp hem de yasal süresinde satıcıya geldiği halde ard niyetli tüketici hazır olan ürününü teslim almaya gitmiyor ve sonra da şikayet edip 'para iadesi' istiyor! HH Üyesi soruyor satıcıya 'Ürün hazır mı? Haber verdiniz mi? Verdiyseniz nasıl verdiniz? Belge getirin! (Tel veya sms kaydı) Buyrun Satıcı müşterisine ürünü alırken bir form vermiş. Demiş ki;'Ürünün durumunu burdan sorgulayabilirsiniz, hazır olduğunda bir zaten sizi bilgilendireceğiz, almaya gelirken mutlaka bu formu da ibraz edeceksiniz' Ama hakem heyeti belge istiyor. Belki benim tel görüşmelerini kayıt altına alacak bir altyapım yok, belki imkanım yok. Böyle bir zorunluluk hangi kanunda var?
..
bazı hatalar var, düzeltiyorum;
hakem heyeti konusunda satıcı ile alıcı muataptır. veya doğrudan servise göndermişse, servisle kullanıcı muataptır.
Mağaza üzerinden servise göndermişse, mağazaya tesliminde süre başlar. kimse sizin kargo veya kurye veya biriktirip göndermenizi hesaplamak zorunda değildir. Tüketici içindir bu kanun, amacı tüketiciyi korumaktır.
Mağazanın yükümlülüğü aynı zamanda servis vermektir. Sanayi bakanlığı bunu açıkça belirtir.
serviste onarılan cihaz için onarım bitiş formu kesebilirsin , sonra müşteriyi ararsan gelir alır. almıyorsa telefon dökümü istersin, ordan gözükür aradığın tarih. ille de ses kaydı alman gerekmiyor.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Freelander2 rumuzlu üyeden alıntı
bazı hatalar var, düzeltiyorum;
hakem heyeti konusunda satıcı ile alıcı muataptır. veya doğrudan servise göndermişse, servisle kullanıcı muataptır.
Mağaza üzerinden servise göndermişse, mağazaya tesliminde süre başlar. kimse sizin kargo veya kurye veya biriktirip göndermenizi hesaplamak zorunda değildir. Tüketici içindir bu kanun, amacı tüketiciyi korumaktır.
Mağazanın yükümlülüğü aynı zamanda servis vermektir. Sanayi bakanlığı bunu açıkça belirtir.
serviste onarılan cihaz için onarım bitiş formu kesebilirsin , sonra müşteriyi ararsan gelir alır. almıyorsa telefon dökümü istersin, ordan gözükür aradığın tarih. ille de ses kaydı alman gerekmiyor.
Evet bazı hatalar var. Mesela bunlar yanlış! Emin olmadığınız konularla ilgili kesin hüküm veren ifadelerden kaçınmanızı tavsiye ederim. Hiçbir mağazanın servis verme gibi bir yükümlülüğü yoktur. Satıcı ayrıdır, servis ayrıdır. Telefon dökümü diye birşey zorunlu değil, bu bir ek hizmettir. Müşterinin elinde bir form varsa onunla takip edecek ürününü. O halde ben de mağazada hiçbir müşteriye form vermeden ürünü alıp öyle servise göndereyim. Haydi bakalım ispat etsin bana teslim ettiği tarihi! Satıcının arızalı bir ürünü yetkili servisi varken müşteriden alması, destek vermesi kesinlikle zorunlu değildir. Tüketici, kendisine en yakın servise kendisi başvurmalıdır. 4077 Sayılı Kanunu bir inceleyin isterseniz. Ayrıca 30 iş günü olan azami onarım süresi malın servis istasyonuna ulaştığı tarihten itibaren başlar diyor.
Burada esasen amacımız hakem heyetlerinin çalışma usül ve esasları üzerine değerlendirme yapmaktır. Yoksa kanunda ne yanlış ne doğru onu tartışmıyoruz.
Saygılar...
Konu hksvr tarafından (06-10-2008 Saat 08:02:16 ) de değiştirilmiştir.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Garanti ve Tamir Süresi
Madde 6- Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı - üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü
Madde 13- Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.
Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.
Diğer Yükümlülükler
Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir. Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı - üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Freelander2 rumuzlu üyeden alıntı
Garanti ve Tamir Süresi
Madde 6- Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı - üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü
Madde 13- Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.
Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.
Diğer Yükümlülükler
Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir. Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı - üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
Ne güzel altınıda çizmişsiniz Ne diyor yönetmelik? Servis istasyonunun olmaması durumunda malın satıcısı, bayii, imalatçı vs başvurulur diyor. Yine Sanayi mallarıyla ilgili satış sonrası hizmetler yönetmelik maddesi; "Servis İstasyonlarının Sorumlulukları Madde 10- Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur." denilmektedir.
Sonuç; Siz satın aldığınız bir malın arızalanması durumunda başvuracağınız yer servistir. (İlk 30 günden sonra) Satıcı isterse müşteri memnuniyeti için kendisi alır servise sevk eder veya etmez tamamen tercih meselesidir yoksa böyle bir zorunluluk yok. Televizyonunuz bozulduğunda mağazaya mı götürüyorsunuz? Tabiki hayır. Yanlız malın servisteki sürecinden ve neticesinden satıcı da sorumludur, bu başka birşey! Ama öncelik servisindir. Yanlış anlamayın ben 10 yıldır bu işlerin içerisindeyim, hem bilgim hemde tecrübelerime dayanarak ifade ediyorum. 4077 ve sair yönetmeliklerini de ezbere bilirim.
Konu hksvr tarafından (07-10-2008 Saat 08:03:12 ) de değiştirilmiştir.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Freelander2 rumuzlu üyeden alıntı
Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı - üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
Gayet basit. Satıcıya tüm sorumluluğu yükleyerek tüketiciye kolaylık sağlamış. Diğer maddelerin haricinde son madde ile bunu yapmış.
Daha hala servis yoksa bilmemne yoksa demeye gerek yok. Varsada yoksada tüketici istediği birime ürünü gönderebilir. Bu birimde bu hizmeti vermekle yükümlü.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Freelander2 rumuzlu üyeden alıntı
Daha hala servis yoksa bilmemne yoksa demeye gerek yok. Varsada yoksada tüketici istediği birime ürünü gönderebilir. Bu birimde bu hizmeti vermekle yükümlü.
15.02.2010 tarihinde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurarak banka tarafından hesabımdan kesilen Hesap İşletim Ücretinin iadesini talep ettim....
31.07.2006 tarihli dilekçem ile 28.08.2006 Tarihli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararı ile firmadan ayıplı mal'ın yenisi ile değiştirilmesi kararı...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Vasi ataması hk.
18-04-2024, 14:43:27 in Aile Hukuku