Garanti Süresi İçindeki Netbook Garanti Dışı Arıza ve Tamirat Süresi
İyi Günler. Benim sorum biraz karışık. 30.04.2009 tarihinde 745TL'ye aldığım bilgisayarı garanti süresi içinde iken arızalandığı için 14.01.2010 tarihinde Ankara Bahçelievler'deki servise verdim. Bir hafta sonra aradılar ve ürünün kullanıcı hatasına bağlı arıza yaptığını 40TL karşılığında yapılacağını söylediler. Ben de sorun değil, bir an önce yapılsın yeter ki dedim. 33. iş gününde gittim 30 iş günü doldu, bedel iadesi istiyorum dedim. Karşımdaki kişiler 30 iş günü tamir süresinin sadece garanti içi aletlerde geçerli olduğunu söylediler. Bende verdikleri servis fişinin arkasındaki maddeyi gösterdim:
12-Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemez.
Zaten mantıken bir ürün aldığınızda sadece malı değil, kullanım ömrü süresince size sağlanması gereken tamir hizmetini de satın almış oluyorsunuz. Ayrıca garanti süresi dolsa da veya arıza garanti dışı olsa da size azami bir tamir süresi belirtmeleri gerekir. Yoksa adamlar ürününüzü alıp 1 yıl tamir etmeden ellerinde tutabilirlerdi. Gördüğüm kadarıyla bu süre de yine 30 iş günü.
Ayrıca ürünüm garanti dışında olsa da bu sürenin dolması koşulunda firma karşısında bazı haklarım olmalı ve ben bu hakların garanti dahilindeki cihazlardaki haklarım ile aynı olduğunu düşünüyorum. Yani bedel iadesi hakkımı kullanabilirim.
Acaba buraya kadar doğru muyum? Sizce garanti dışı denilen bir ürün azami tamir süresini doldurusa bedel iadesi isteyebiliyor muyum?
Ayrıca bugün 40. iş günü ve sabah Çankaya Kaymakamlığı'ndaki hakem heyetine gittim. Aksi bir şey söylemediler ama bu konuda onlar da çok bilgili değiller gibi geldi. Zaten önce bir arkadaş garanti dışıysa 30 iş günü olayı geçerli değil dedi. Yine belgenin arkasını gösterdim. Yanındakine sordu. O da eğer tamir edilebilecek ise 30 iş gününde yapacaklar dedi.
En önemlisi bu konuda benim muhatabım kim? Ben kimi dava etmeliyim? Bugün dilekçe verecektim. Şikayet ettiğim firma/sağlayıcı kısmına Bahçelievler'deki servisin açık adını yazdım ".... eletronik bilişim.... servisi" şeklinde. Dilekçeyi vereceğim bey servis ücreti vermez. Aldığınız yeri veya ithalatçıyı yazacaksınız dedi. Ben de bugün hepsini aradım herkes; servis, ücret talebi için bildirim yapacak. Bunun sonucunda paranızı Samsung ödeyecek dedi. Ben de adamların 444'lü çağrı merkezini aradım. Orası da aynı şeyi söyledi. Ancak bildirimler 3 haftada bir güncelleniyormuş. Kesin bir şey diyemedi. Servis bildirim yaptı mı yapmadı mı yoksa sadece süre mi kazanmaya çalışıyor bilmiyorum.
Sonuç olarak ben dilekçemde "şikayetçi olduğunuz satıcı/sağlayıcı" kısmına kimi yazmalıyım? "Samsung Electronics" mi yazacağım? Bu hepsinden daha garip.
Bu arada adamlar kalkıp da ben dilekçe veremeden bilgisayarı yaparsa hala şikayet hakkım var mı? 30 iş gününü geçirdiniz. Ben artık parasını istiyorum diyebilir miyim?
Herkese vakit ayırdığı için teşekkürler. Yarın dilekçeyi vermek istiyorum. Acil cevap yazılabilirseniz sevinirim arkadaşlar. Sağolun.
Hukuki NET Güncel Haber
Konu bttf tarafından (01-03-2010 Saat 18:18:50 ) de değiştirilmiştir.
Cevap: Garanti Süresi İçindeki Netbook Garanti Dışı Arıza ve Tamirat Süresi
Burada para iadesi talebinizi distribütör firma olarak belirleyeceksiniz. Ürünü paketi içerisinde Türkiye ye getiren firma tarafından düzenlenmiş olan garanti belgesi çıkmış olmalıdır. Onun açık bilgileri garanti belgenizde geçer. Fakat durumun sorulması için mahkemede yetkili servisede danışılacaktır. Samsung firması değişim/iade konusunda sıkıntılı bir firmadır. Süreçleri işleyişi nedeniyle uzun olmakta. Mahkemeye başvurursanız o dönemde size iade çıkarsa ya masrafları kabul ederek firmadan paranızı alırsınız. Yada davanız devam ederken talep etselerde almazsınız sonuçlandığında karara göre yol alırsınız.
Cevap: Garanti Süresi İçindeki Netbook Garanti Dışı Arıza ve Tamirat Süresi
Zaten mantıken bir ürün aldığınızda sadece malı değil, kullanım ömrü süresince size sağlanması gereken tamir hizmetini de satın almış oluyorsunuz. Ayrıca garanti süresi dolsa da veya arıza garanti dışı olsa da size azami bir tamir süresi belirtmeleri gerekir. Yoksa adamlar ürününüzü alıp 1 yıl tamir etmeden ellerinde tutabilirlerdi. Gördüğüm kadarıyla bu süre de yine 30 iş günü.
Ayrıca ürünüm garanti dışında olsa da bu sürenin dolması koşulunda firma karşısında bazı haklarım olmalı ve ben bu hakların garanti dahilindeki cihazlardaki haklarım ile aynı olduğunu düşünüyorum. Yani bedel iadesi hakkımı kullanabilirim.
Acaba buraya kadar doğru muyum? Sizce garanti dışı denilen bir ürün azami tamir süresini doldurusa bedel iadesi isteyebiliyor muyum
Bu kısıma cevap yazabilecek biri var mı acaba?
Garantisi bitmiş bir ürünün azami tamir süresi nedir?
Azami tamir süresi var ise sürenin aşılması durumunda tüketici seçimlilik haklarından faydalanabilir mi?
Konu Yusuf12345 tarafından (10-12-2010 Saat 03:59:31 ) de değiştirilmiştir.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Vekalet Verilen Kişiye Telefon...
20-09-2024, 20:55:05 in Diğer Hukuki Sorular